• Publicatie Design as Research (DARe) in Tijdschrift voor lerarenopleiders

    Samen met Rutger van de Sande schreef ik een bijdrage voor het themanummer over ontwerpen in het Tijdschrift voor lerarenopleiders. Deze bijdrage heeft de vorm van een verhaal; een ‘narratief’. In het lectoraat Bètadidactiek van Fontys Hogescholen beschouwen we het schrijven van narratieven als een kansrijke manier om onderzoek op een betekenisvolle wijze met andere…

    Lees meer

  • Practor bij Centrum Top Techniek

    Vanaf najaar 2017 is Meester! practor bij het practoraat Hybride Onderwijs van het Centrum Top Techniek in Terneuzen.  Eén dag per week doen we daar onderzoek-, ontwerp- en ontwikkelwerk ten behoeve van de vakmanschapsroute techniek.

    Lees meer

  • Keynote Docentendag Carmel College 2017

    Hieronder de link naar en literatuur bij de presentatie op de docentendag van het Carmel College. De presentaties Keynote Link (live te volgen) Pdf  Break-out sessie Link (live te volgen) Pdf De literatuur en andere bronnen: Biesta, G. (2011). Het beeld van de leraar: over wijsheid en virtuositeit in onderwijs en onderwijzen. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 32(3),…

    Lees meer

  • Symposium ORD, Agency van leraren in verschillende contexten

    Hieronder, na de samenvatting, de links naar presentatie en paper van mijn bijdrage aan het symposium over agency van leraren op de Onderwijs Research Dagen 2007. Daaronder (klik verder) de samenvatting. Paper: https://mvanmartijn.eu/CLOUD/owncloud/index.php/s/kydMeSOcVYHOmdW Presentatie:

    Lees meer

  • Presentatie Jaarcongres VMBO 2017

    Deelsessie 9 van het 8e jaarcongres van het vmbo ging over Schoolontwikkellabs. Hier de pdf van de presentatie. Daarnaast is hier een bundeltje met meer achtergronden te vinden. Voor meer info vraag Meester!

    Lees meer

  • Schoolontwikkellab | nieuw en verbeterd!

    Nu de pilot van het eerste schoolontwikkellab beschreven is, heeft de Meester! een verbeterde versie in de etalage. Lees meer voor de uitleg en achtergrond. Of vraag Meester!

    Lees meer