Het Atlas college in Hoorn heeft mij uitgenodigd om een workshop te geven op basis van mijn onderzoek. Dat doe ik graag en vul dat aan met mijn huidige stokpaardje: Ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO) in het (VM) beroepsonderwijs. Hieronder een teaser voor die workshop. (Die ik uiteraard graag bereid ben elders te geven).
Op 10 oktober organiseerde een Ik mocht de tegenargumenten aanvoeren bij de stelling: Kennis moet apart beoordeeld worden in het MBO. Hieronder die argumenten, kort door de bocht om het debat lekker op gang te brengen. Klik op ‘read more’ voor de toelichting op de argumenten. Argument 1: Is kennis wel apart betrouwbaar en valide…
Al jaren loopt het vmbo voorop in de manier waarop de scholen hun onderwijs vormgeven (zie bijvoorbeeld hier). Inmiddels blijkt ook uit onderzoek dat de aanpak die gekozen wordt, werkt. Tijd voor een volgende stap: hoe kunnen we in het beroepsonderwijs, vmbo en mbo in het bijzonder (nog meer) maatwerk voor de leerlingen leveren zonder…
Wie wil niet handelen naar de laatste wetenschappelijke inzichten als die bewijzen dat een aanpak ook echt werkt? Dat wil iedereen en is dus ook niet het probleem. Het probleem is: welke bewijzen accepteren we voor welke praktijken? Oftewel, hoe weten we of resultaten uit onderzoek ook voor onze praktijk gelden? Kort gezegd zijn daar…
Het Atlas college in Hoorn heeft mij uitgenodigd om een workshop te geven op basis van mijn onderzoek. Dat doe ik graag en vul dat aan met mijn huidige stokpaardje: Ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO) in het (VM) beroepsonderwijs. Hieronder een teaser voor die workshop. (Die ik uiteraard graag bereid ben elders te geven). [videojs mp4=”http://meesteronderwijsinzicht.nl/VIDEO/OGO_inVBMBOklas_ATLAS.mp4″ ogg=”http://meesteronderwijsinzicht.nl/VIDEO/OGO_inVBMBOklas_ATLAS.ogg”…
Vanwege lastig onder te brengen in andere categorieën, hieronder een lijstje met teksten die ik voor rubrieken in het tijdschrift Pedagogiek in Praktijk schreef.