In dit hoofdstuk willen we daarom dieper ingaan op de keuzeontwikkeling van leerlingen in de vakmanschapsroute (VKR), door interviews die we met negen leerlingen hielden te analyseren. Vanuit de brede, meer kwantitatieve gegevens over de route die leerlingen door de VKR (kunnen) volgen, proberen we te achterhalen wat de redenen achter opvallende keuzes zijn. We…
Elk moment dat ik kies als startpunt van het practoraat Hybride onderwijs van het Centrum voor Top Techniek (CTT) in Terneuzen is willekeurig, of op zijn minst discutabel. Zo zou je het narratief van het practoraat kunnen laten beginnen op het moment dat de practor met zijn onderzoekers voor het eerst bij elkaar zat; dat…
Dit schooljaar loopt de subsidie waaronder het practoraat Hybride Onderwijs valt af. Als practor ben ik daarom al sinds december gestopt, maar de docentonderzoekers zorgen komende maanden nog voor een overdracht van ons werk naar de staande organisatie. 17 juni om 16 uur presenteren we via een livestream het boek in samenwerking met de HZ…
Hieronder de link naar mijn presentatie op de FGB Carrièredag op 15 april 2021. De eerste presentatie waar ik ook een aantal argumenten uit de publicatie Zin en betekenis van het practoraat Hybride Onderwijs uitlicht. https://web.tresorit.com/l/lKL3I#uO9aCsH0aBIxG0E9IDOIXw
Het mocht niet zo zijn, een derde symposium van ons practoraat in levende lijve. Allemaal begrijpelijk. Maar we wilden wel wat kwijt en hadden alles toch al klaar staan. Vandaar dat we gewoon met drie onderzoekers virtueel bij elkaar zijn gaan zitten en het symposium als een webinar hebben opgenomen(datum 19 maart 2020). Hieronder de…
Van gesitueerd naar otwikkelingsgericht onderwijs, de presentatie tijdens de educational design expedition 2020 op 20 januari.