Hieronder de link naar en literatuur bij de presentatie op de docentendag van het Carmel College.
De presentaties
Keynote
Link (live te volgen)
Break-out sessie
Link (live te volgen)
De literatuur en andere bronnen:
Biesta, G. (2011). Het beeld van de leraar: over wijsheid en virtuositeit in onderwijs en onderwijzen. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 32(3), 4–11.
Van de Grift, W. (2010, March 23). Ontwikkeling in de beroepsvaardigheden van leraren. Rijskuniversiteit Groningen. Retrieved from http://www.rug.nl/lerarenopleiding/onderwijs/OratieVanDeGrift.pdf
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated learning: legitimate peripheral participation (Vol. repr.). Cambridge: Cambridge University Press.
Leeman, Y. A. M., & Wardekker, W. L. (2013). Cursus voor professionalisering van leraren: succes en problemen. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 34(2), 33-43
Milem, J.F., Chang, M.J., & Antonio, A.L. (2005). Making Diversity Work on Campus: A ResearchBased Perspective. Washington, DC: American Association of Colleges and Universities.
Ruijters, M. (2006). Liefde voor leren. Over diversiteit van leren en ontwikkelen in en van organisaties. Deventer: Kluwer.