• Recontextualiseren in vmbo en mbo

    Ik schreef er al eens over op verschillende plekken, maar nu is een stuk dat ik met Harmens Schaap en Elly de Bruijn over recontextualiseren schreef ook door mijn academische peers geaccepteerd. Het staat in het op een na laatste nummer van pedagogische studiën. Niet vertellen dat hieronder de link staat.

    Lees meer

  • Verwijzen naar digitale bronnen volgens APA: tutorial

    Vanwege de vele vragen nu maar eens een tutorial hoe je zou moeten verwijzen naar e-bronnen volgens APA (6th). Volgens APA verwijzen naar e-bronnen from Martijn van Schaik on Vimeo.

    Lees meer

  • Reportage Ipadschool: veelbelovend, maar niet vernieuwend.

    In het laatste nummer van Pedagogiek in Praktijk staat een reportage van mijn hand over de SteveJobsschool in Breda. Inmiddels heet de school Perpetuum Primair Onderwijs. Hieronder het eerste deel van het artikel. Ipadonderwijs in de praktijk: niet vernieuwend, wel kansrijk. Na een rumoerige start eind augustus en veel ophef in de media daaropvolgend, is…

    Lees meer

  • Meten of echt kijken? Stellingen voor een voortdurende onderwijspedagogische discussie over onderwijsopbrengsten

    Onderstaande tekst zien de auteurs nadrukkelijk als een discussiestuk dat telkens aanpassing behoeft. Commentaar en toevoegingen zijn welkom. Laatste aanpassing is gedaan op: 14 december 2013. Liever een pdf, klik hier. Onderaan een lijst met alle hyperlinks. —————————————————– Meten is weten. Als we een voor- en nameting doen dan weten we wat de effecten zijn…

    Lees meer

  • Meester! voor Logavak

    Meester! onderwijs inzicht is door Logavak ingeschakeld als docent voor een van hun cursussen. Mijn expertise (in dit geval die over OGO onderwijs en het VMBO) zijn vanaf nu dus ook elders te verkrijgen. Kijk hier voor het aanbod.

    Lees meer

  • Beschermd: Toolkit bij OGO in het VMBO

    Er is geen samenvatting, omdat dit een beschermd bericht is.

    Lees meer